FAQ
Bokning av förråd på hemsidan
Kan jag ringa i stället och boka per telefon?
Ja du kan ringa 0910-770000 så kan vi hjälpa dig boka via hemsidan. Vi kommer alltid vilja att bokningen sker via hemsidan för då sker identifiering med Bank ID och det skapas en digital nyckel för dig.
Kan jag betala på annat sätt än med kreditkort?
Vi har nu enbart betalning via kreditkort som du lägger in vid bokningstillfället.
Jag får inget sms med 6 siffrig kod till mobilen efter genomförd bokning?
Kontrollera att du angivit rätt mobilnummer. Du kan logga in med bank id på Mina sidor och se vilka uppgifter du lagt in. Där jag du redigera ditt mobilnummer. Men du behöver kontakta oss för att vi ska göra en manuell push i systemet så du får sms på nytt.
Mitt nummer stämmer men jag får ändå inget sms?
Kontrollera din sms spam inkorg ifall du har en Android telefon.
Jag har en rabattkod som jag skriver in men verkar ändå inte få rabatten?
När du skrivit in Rabattkoden måste du trycka på Aktivera rabattkod. Då ser du i uträkningen till höger din rabatt.
Förråden
Måste jag ha digital nyckel eller kan jag ha eget hänglås?
I vår anläggning är det bara våra lås som sitter på förråden och det är inte möjligt att sätta dit eget hänglås. Du behöver digitala nyckeln för att ta dig in på området, in i byggnaden och in i ditt förråd.
Hur öppnar jag förrådet?
När du står vid ditt förråd, så markeras ditt förråd i appen och du trycker på ”Lås upp”. Lampan ändras från röd till grön och du drar haspen på dörren åt sidan och öppnar dörren.
Mitt förråd öppnas inte?
Kontrollera att du står vid rätt förråd om du upplever att det inte sker någon markering i appen eller att låset inte öppnar som förväntat. Kontrollera även att du har igång Bluetooth och platstjänster i din telefon. Ha ej igång samtal i din telefon.
Hur låser jag förrådet?
Du skjuter haspen på dörren in i låset. Då hör du hur mekanismen låser och lampan ändras från grön till röd.
Mitt förråd med rollup dörr går ej att skjuta haspen åt sidan trots låset är öppnat och lampan lyser grönt?
Det sitter en gummilist under rollupdörren. Den kan ibland lyfta upp dörren något. Tryck dörren neråt lite lätt, samtidigt som du drar haspen åt sidan.
Mitt förråd med rollup dörr går ej att låsa genom att skjuta haspen in i låset?
Det sitter en gummilist under rollupdörren. Den kan ibland lyfta upp dörren något. Tryck dörren neråt lite lätt, samtidigt som du drar haspen åt sidan.
Öppettider
Anläggningen är öppen alla dagar 06-22 och är normalt låst, så du behöver din nyckelapp för att ta dig in under de öppna tiderna. Efter kl 22 går det inte låsa upp och lokalerna är larmade. Lokalerna är alltid kameraövervakade både inne och ute.
Försäkring
Måste jag ha en försäkring?
Ja, vi vill att alla kunder har en försäkring, både för din egen och andra gästers bästa. Läs mer om försäkringen här.
Uppsägning av kontrakt
Vilken uppsägningstid är det?
De är en kalendermånads uppsägningstid. Om du säger upp kontraktet 22a i en månad så blir uppsägningstiden till den sista i månaden efter. Så i detta fall 38 dagar totalt, om månaden har 30 dagrar.
Hur säger jag upp kontraktet?
Du loggar med bankid på Mina sidor och klickar på Uppsägning under ditt förrådskontrakt.
Vi återkommer då med bekräftelse på din sista kontraktsdag.